lauantai 5. huhtikuuta 2014

Reunion

Kielimatkan jälkeen oli ihana palata kotiin. Viikon chillailessa kotona aloin jo kaipaamaan kielimatkakavereitani. Näin heidät onneksi EF järjestämissä Reunion partyissa. Siellä meno oli aika laimeeta, vaikka esiintyjänä olikin Mikael Gabriel. Olisin halunnut mielummin mennä kavereideni kanssa kahville kuin sinne. Mutta en kuitenkaan katunut sitä. Näin kaverini vielä viimistä kertaa kaikki samaan aikaan. Ärsyttää kun kaikki asuvat ihan eripuolilla Suomea. :(((

sunnuntai 23. helmikuuta 2014

My favorites

Kuvia tuli napsaistua matkan aikana todella paljon ja se kannatti. Niitä on nyt kiva katsella, vaikka niiden joukossa onkin joitakin epäonnistuneita otoksia. Tähän postaukseen ajattelin pistää mun 15 lempparikuvaa matkasta. Matkalle lähtijät muistakaa ottaa paljon kuvia, niistä jää kivoimmat muistot. <3

BPlove naaam bread apple efgradu foxhands sillalla peukku shoppingg eiffell1 sofun usalaukku bubble hearthands sunsetme

lauantai 22. helmikuuta 2014

Byebye

Viimisenä päivänä pääsimme shoppailemaan Pariisin keskustaan. Olin säästänyt sitä varten aika paljonkin rahaa. Mikä pettymys oikeasti! Sillä alueella missä saimme shoppailla oli vain luksuskauppoja, viisi zaraa ja monki. En löytänyt mitään muita. Sopivaa kuppilaakin, josta saisi ruokaa oli vaikeaa löytää. Suosittelen siis säästämään vain muutaman kympin Pariisin ostoksia varten. Ruokaan pitää myös varata rahaa. Pariisin hinnat ovat reilusti isommat mitä Brightonissa.
 Kun shoppailut oli shoppailtu, lähdimme bussin kanssa kohti lentokenttää. Kaikki jännittivät meneekö painorajoitus matkalaukusta yli, sillä Brightonissa tuli osteltua pikkaisen liikaakin. Onneksi lentoemännät olivat kivoja ja päästivät muutaman tytön matkalaukut lentokoneeseen ilman maksua, vaikka ne painoivatkin pikkaisen enemmän mitä niiden kuuluisi painaa. Kaikki olivat niin helpottuneita, kun matkalaukut oli saatu koneeseen. Sitten otettiin viimeiset kuvat yhdessä ja lento kohti Helsinkiä alkoi.
Helsingin ketällä tunnelmat olivat tosi haikeat. Kun matkalaukkuja alkoi pyörimään liukuhihnalla ja ihmiset löysivät omansa, alkoi viimeiset jäähyväiset suomalaisten kanssa. Ne olivat pahimmat jäähyväiset ikinä! Tosi moni itki ja kaikki halasivat kaikkia. Oli vain pakko päästää kaikki lähtemään omille teilleen. Siihen päättyi paras lomani ikinä! Kiitos EF!

usalaukku foxhands byääääää

Paris day two

Pariisin toisena päivänä näimme Louvren, Eiffeltornin, Nodredamin ja Mouling Rougen. Päivä oli siis täynnä nähtävyyksiä ja kaikkea hauskaa. Päivä alkoi Louvren jonossa. Se oli muutaman sadan metrin pituinen, mutta onneksi liikkui nopeasti ja pääsimme nopeasti museoon sisään. Kun pääsimme sisään, suuntasimme heti kohti Mona Lisaa. Huone jossa maailman kuuluisin taideteos sijaitsi, oli ihan täynnä ihmisiä. Tungin Linnean kanssa ihmisjoukon läpi ja otimme nopeasti muutaman kuvan siitä. Oli se kyllä hieno ei voi muuta sanoa! Louvre oli täynnä muitakin hienoja taideteoksia. Se oli niin iso, että siellä olisi voinut olla jopa kokonaisen viikon kyllästymättä. Faaraoita, patsaita, maalauksia, vanhoja esineitä...
Aamupäivä oli täynnä taidetta ja iltapäivä olikin sitten pelkkää kävelyä todella kuumassa säässä. Kävelimme Nodredamille ja sen jälkeen saimme vihdoin vapaa-aikaa. Juoksimme kavereideni kanssa pieneen kuppilaan ostamaan Ranskalaista ruokaa, jonka menimme syömään pieneen puistoon. Aiai! Sen jälkeen päätimme mennä metsästämään special ice creamia, jota sai vain Nodredamin takana olevasta pienestä saaresta. Kaikki otimme pienet pallot sitä kuulusuutta. Se oli kuitenkin aika iso pettymys. Ben and Jerryskin on parempaa. :D
Illalla jalat olivat ihan kuolleet. Kun pääsin hotellihuoneeseen hyppäsin heti sängylle makaamaan ja siitä nopeasti lämpimään kylpyyn. Muistan vieläkin sen tunteen kun sai kengät pois jalasta ja pääsi lämpimään veteen.

fountain hih lasikuutio tytsyt patsas monalisaa finger karttaa lintsii lightss patonki joki nodredam lukkoja rean jätskii eiffell minäjatorni mr atstarbucks

perjantai 21. helmikuuta 2014

Paris here we come!

Kun jäähyväiset oli jätetty ja halaukset halattu, alkoi matka kohti Lontoon juna-asemaa. Matkan aikana kaikki itkivät, sillä Brighton ja unelmien kesä jäi taakse. Koko matka kului mahtavien muistojen muistelemisessa ja vähän myös nukkuessa.
Lontooseen päästyämme menimme heti junan kyytiin ja matka kohti Pariisia alkoi. Eurostar vei meijät tosi nopeasti Ranskaan. Siinä kesti vain pari tuntia. Ihmeellisintä oli se, kun matkan aikana juna meni merenalaisen tunnelin läpi. Hee oon ollu Atlantin pohjassa. :D
Kun kamat oli heitetty hotelliin, lähdimme syömään. Siinä kävellessä näki jo pienen palan Ranskaa. Kaikkia pieniä kahviloita ja muutama kauppakin. Ravintolamme Castorama oli tosi siisti. Saimme pienen ateriasetelin, jolla saimme valita mieleisemme annoksen. Tosi hyvä idea, sillä meitä Suomalaisia oli varmaankin 50 samaa aikaan ravintolassa ja kaikilla oli hirmuinen nälkä. Kun vatsat oli täynnä, lähdimme katsomaan pilvenpiirtäjää, josta näki melkein koko Pariisin. Näkymät oli niin hienot! Eiffeltorinin valot ja kaikki. <3

lauranlaukku jono eurostar estar ticket vieww fooddd torni kuvaaja lights

torstai 20. helmikuuta 2014

Last Days

Vimpat päivät oli jotenkin haikeet. Kaikki tiesi, että kohta pitää lähteä ja jättää ikimuistoinen kesä taakse. Jokainen kuitenkin otti kaiken irti viimisitä päivistä.
 Toisiksi viimisenä iltana oli vimppa EF disco. Se oli onneksi Beach Clubilla eikä siinä toisessa paikassa keskustassa. Tykkäsin tosta rantapaikasta enemmän. Kaikki hyppis ja pomppis ihan sairaasti. Me ei oikein Lauran kassa olla mitään discoihmisiä, joten lähdettiin tosi nopeasti pois sieltä. Päätettiin mennä iltaselle Pierille hengailemaan. Siinä samalla mentiin vihdoin ja viimein huvipuiston ''hurjimpaan'' laitteeseen Boosteriin. Se näytti tosi kauheelta, mutta oli sairaan kiva!
 Viimeisen päivän aikana kaikki osti Englannin liput ja keräsi siihen kavereiden nimiä sekä kaikkia kivoja muistoja. Se oli tosi kiva idea! Itse en kuitenkaan ehtinyt ostaa sellaista. Liput kiersi vielä lentokoneessakin suomalaisten kesken. Jotkut niistä oli tosi täynnä kivoja lauseita ja ne näytti ihan varmana hienoilta seinillä.
Viimiseen koulupäivään kuului graduation. Kaikki ketkä oli viimistä päivää siellä kokoontui EF Yorkkiin. Siellä katsottiin kaikkien pienet videoklipit ja annettiin todistukset ja hatut. Sen jälkeen kaikki menivät luokkiin kirjoittelemaan nimiä toistensa EF paitoihin. Super!
 Viimisenä iltana meidän oman aktiviteettiryhmän kesken järjestettiin illallinen. Kaikki sai valita pienestä menusta mieleisen ruoan ja se tuotiin nopeasti pöytään. Pizzaa syödessä muisteltiin kolmen viikon aikana sattuneista kömmällyksistä ja parhaista muistoista. Meillä oli niin kivaaa!! Illan päätteeksi hyvästeltiin kaikki ystävät. Kaikki halasivat kaikkia ja tosi moni itkikin. Itselleni kyynel tipahti vasta silloin, kun bussi starttasi aamulla kohti Lontoota.